Nagekomen bericht:

Beste lezer,

Het spijt me ontzettend u te moeten mededelen dat de geplande lezing van a.s. zaterdag, wegens gebrek aan belangstelling, hoe spijtig, hoe spijtig,  niet door zal gaan.

Mag ik u vragen een korte replay op dit bericht te sturen zodat ik zeker weet dat u dit gelezen heeft en niet voor niets komt?

Overigens altijd welkom natuurlijk!

Ike Bekking

“HET VICTORIAANSE TIJDPERK”

Wat voorafging aan “the Crown” het tijdperk van Koningin Elisabeth.

ENGELAND TEN TIJDE VAN VICTORIA 1837-1901

Prof. Dr. Peter Rietbergen

Hoe kreeg de Engelse Monarchie meer gezag dan ooit en groeide de symboolwaarde van het koningschap, terwijl haar macht steeds minder werd door economische, sociale en politieke veranderingen? Peter Rietbergen was al jarenlang gefascineerd door de manier  waarop in Engeland nationalisme en imperialisme in de 19e eeuw het hoogtepunt van hun verknooptheid bereikten.

Een jaar geleden rees daarbij de vraag, op welke wijze de Britse monarchie, toen belichaamd in Koningin-Keizerin Victoria, daarin ook een rol speelde.

Dat heeft geleid tot een boek, getiteld: Engeland ten tijde van Victoria. Natie, Imperium en Monarchie.

Prof. Dr. Peter Rietbergen is emeritus-hoogleraar cultuur- en wereldgeschiedenis van de Radboud Universiteit, Nijmegen. Internationaal werd hij vooral bekend door zijn “Europe: A Cultural History”, dat al vier nieuwe drukken beleefde en zelfs in het Chinees vertaald werd.

Bilthovense Boekhandel Zaterdag 9 maart 11.00-12.00

Vrij entree. Aanmelden kan hier: ike@bilthovenseboekhandel.nl