Op 21 december hield het Online Museum De Bilt een succesvolle eindejaarsbijeenkomst in het prachtige landhuis Rustenhoven in Maartensdijk.

De bijeenkomst had de vorm van een mini-symposium omdat er twee ‘lezingen’ werden geven. Anne Doedens sprak over de aspecten van lokale en regionale geschiedschrijving (‘de wereld in een druppel’) en Hugo von Meijenfeldt besprak de duurzame kenmerken van een museum dat zijn bestaan online heeft. Onder de genodigden waren afgevaardigden van de historische verenigingen, Otto baron van Boetzelaer en wethouder Pim van de Veerdonk.

Of de foto: Anne Doedens spreekt met als inset Hugo von Meijenfeldt die de binnenkant van zijn jasje laat zien, waarop de duurzaamheidsdoelstellingen zijn afgebeeld. (Foto DB / J.J.R.)

DAB