Afbeelding: Cineasten Erik Jan Trip en Richard Breedveld na de filmpremière op de Buro Lou Burendag 23 september 2023 (Foto: Janny Smits).
Sinds enkele jaren heeft de culturele broedplaats Buro Lou een rol van betekenis op het gebied van lokale kunst, cultuur en ambacht. Het is inmiddels behalve een broedplaats ook een lanceerplek geworden, want de mensen van Buro Lou vertrekken ook weer, om hun activiteiten elders verder te ontplooien.
Het Online Museum De Bilt en Buro Lou hebben recent de handen ineen geslagen met de productie van een drietal filmreportages, waarin de bewoners van het voormalige politiebureau aan de Leyenseweg hun initiatieven, werkzaamheden, motieven en plannen tonen en toelichten. De films worden gemaakt door het lokale cineastenduo Richard Breedveld en Erik Jan Trip.
Het eerste deel van het drieluik ziet u hier.  Wordt vervolgd.
VC